Inhoud van het artikel
Wat is EPD?
Een EPD-systeem (Elektronisch Patiëntendossier) is een digitaal systeem waarin zorgprofessionals medische gegevens van patiënten opslaan en verwerken, zoals onderzoeksresultaten en behandelplannen. Daarnaast bevat het dossier ook adresgegevens en correspondentie met de huisarts en andere betrokken zorgverleners.
Van het maken van afspraken tot dossiervoering en zelfs de declaraties worden gedaan via het EPD. Daarom is het van groot belang dat dit systeem goed aansluit bij ons als praktijk en prettig en overzichtelijk is voor onze cliënten. Wij hebben ervaren dat het oude EPD niet meer aan onze wensen voldoet en dat het ook voor jou als cliënt beter kon.
Wat verandert er voor onze cliënten?
Wij versturen mails vanuit een ander mailadres
Wanneer je een mail ontvangt vanuit het EPD systeem SmartFile, dan is het mailadres work-with-care@smartfile.nl.
Je kunt hier gewoon op antwoorden, deze wordt dan automatisch doorgestuurd naar onze gebruikelijke mail info@work-with-care.nl.
Afspraken en gegevens online bekijken.
Je kunt je afspraken en gegevens online bekijken. In de bevestigingsmail van je afspraak vind je een knop naar je account.
Ben je een nieuwe cliënt bij Work With Care, dan ontvang je automatisch een mail met inloggegevens van je account.
Ben je een bestaande cliënt bij Work With Care en heb je geen inloggegevens. Dan kun je vanaf 1 april 2025 zelf een wachtwoord aanmaken.
- Klik op de knop “Ga naar SmartFile” in de mail of ga naar https://web.smartfile.nl/auth/login
- Klik op “Wachtwoord vergeten?”
- Vul het mailadres in die bekend is bij Work With Care en klik op “Verstuur instructies”
- Je ontvangt een mail van noreply@smartfile.nl. Klik op de link “Verander mijn wachtwoord”
- Vul hier je nieuwe wachtwoord in.
Vanaf nu kun je met deze gegevens inloggen in je account bij SmartFile.
Het is niet mogelijk om afspraken te annuleren of te wijzigen. Hiervoor moet je contact opnemen met Work With Care.
Het is wel mogelijk om via je persoonlijke account een nieuwe afspraak te maken.
Makkelijk betalen met iDeal
Wat verandert er niet
Veiligheid
Omdat we persoonlijke en medische gegevens verwerken, staat uiteraard veiligheid voorop. Ook onze nieuwe EPD voldoet aan de NEN-7510 normering (Nederlandse norm voor informatiebeveiliging in de zorg) en is daarmee AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) proof.
Bereikbaarheid
Naast dat je nu online je afspraken en gegevens kunt bekijken en een nieuwe afspraak kunt maken, blijven we natuurlijk gewoon telefonisch en per mail bereikbaar.
Vergoedingen
We hebben contract met alle verzekeraars, dus wanneer jij behandelingen vergoed krijgt van je verzekering wordt de factuur automatisch bij de verzekering gedeclareerd.